Hitbox Problem bei CS:S doch kein Problem

Das vor ein paar Tagen veröffentlichte Hitbox Problem in CS:S ist doch kein Problem. Dieses läßt zumindest Alfred Reynolds (Valve) in einem Beitrag auf cs.de verlauten. Die Verschiebung der Hitboxen im Demo sei, so Valve, ein reines Demo Problem und würde auf dem Server nicht auftauchen.

Hier mal der Text im Orginal:

There is a bug in the demo code (incorrectly interpreting client side prediction) that makes using demos to look at hit box issues invalid.
You need to do a direct capture from your video card buffer.We have a couple small fixes for the hitbox code with the next release,but the majority of the problem is that people do not understand how client side prediction works. In particular, the server is 100 msec ahead of all the clients, so the server side hitboxes will ALWAYS lead the clients view of the work. When the client fires a weapon the server rewinds its state to the exact tick of that button press and then computes the result (one of the bugs was that the rewind code didn’t correctly reset the state of the bone cache in the player model).

Alfred Reynolds

Na dann mal fleissig wieder in die Mitte gezielt ;)

via cs.de